whiteymommy@yahoo.com
www.whiteymommy.com
Guest(s)

Terma dan Syarat

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca Term & Condition ini sebelum anda membuat tempahan. Ini bertujuan untuk memudahkan kerjasama diantara saya dan customer saya serta melancarkan proses untuk menyiapkan template anda.

Permulaan
1.    Pilih pakej yang anda kehendaki dan email kepada saya untuk sebut harga
2.    Anda perlu memberi criteria blog idaman anda [jika lukis draft adalah digalakkan kerana ini dapat mempercepatkan proses untuk mendesign.
3. Sila ikut FORMAT INI semasa menghantar draft bagi memudahkan komunikasi

Pembayaran
1.    Pembayaran dilakukan selepas perbincangan mengenai draft selesai [samada saya boleh design atau pun tidak] .
- Ambil perhatian: Sebelum membuat pembayaran, sila bincang dahulu kriteria dengan saya, terutama bagi header Dolly/kartun kerana dikhuatiri saya tidak dapat mereka reka bentuk yang anda ingini. Saya terlalu baru dalam bidang Ilustrasi. Hanya gerak badan dolly yang simple sahaja saya boleh design. Harap maklum.2.    Pembayaran mesti dilakukan sebelum proses mendesign. Selepas pembayaran anda harus bersabar menunggu giliran.
3.    Sila emailkan kepada saya bukti pembayaran anda dengan kadar segera.

Waiting List
1.    Saya akan mendesign template anda mengikut waiting list.

Komunikasi
1.    Saya lebih suka jika komunikasi di antara saya dan anda dilakukan melalui Yahoo Messager kerana ia komunikasi 2 hala dan sebarang masalah dapat diselesaikan dengan cepat.
2.    Sebarang kriteria, draft, gambar, perubahan untuk dan sebagainya adalah lebih mudah jika melalui E-mail.
3.    Saya mengharapkan maklumbalas segera daripada anda selepas draft dihantar. Jika saya tidak mendapat maklumbalas yang cepat maka proses untuk menyiapkan template / produk anda akan mengambil masa yang lama. Saya amat mengharapkan kerjasama dari anda!
4.    Sila cek email anda dalam masa 24 jam, dan jika email anda masih saya tidak balas, sila cek SPAM box anda. mungkin email yang saya reply berada dalam SPAM box. Jika masih tidak menerima balasan email daripada saya... Sila Inform semula... terima kasih...=)
5.    Bagi customer yang telah make order, pastikan anda sentiasa on YM ataupun cek email ya... supaya jika terdapat sebarang masalah, kita boleh bincang...


Design
1.    Proses design akan dilakukan mengikut turn customer yang order.
2.    Bagi template yang berheader Kartun akan mengambil tempoh selama 7 hari dan template berheader Gambar/perkataan mengambil tempoh  selama 3 hari. iaitu dari tarikh saya mula design. Insyaallah saya akan menghantar email kepada anda terlebih dahulu sebelum proses design dilakukan supaya anda bersiap sedia untuk menerima draft.
3.    Selepas mendapat draft, anda perlu senaraikan semua perubahan atau penambahan yang anda ingin kan dalam satu email. Kerjasama anda amat diperlukan supaya draft tidak berulang kali di redesign .
4.    Setiap redesign mengambil masa 1-2 hari bergantung kepada berapa banyak benda yang hendak di redesign.
5.    Selepas anda sudah confirmed dengan draft dan di install ke blog anda, sebarang perubahan atau redesign pada template akan di charge separuh harga
6.    Draft untuk template tidak dibenarkan untuk diguna sehinggalah draft final dipersetujui.
7.    Saya akan menyusun semua widget2 didalam blog anda, dan ada sesetengah widget saya akan seragamkan dengan template anda.
8.    Sebarang Extra widget yang anda perlukan sila maklumkan kepada saya semasa proses perbincangan draft. Kerana mungkin ada widget yang saya akan kenakan bayaran untuk memasukkannya.
9.    Semua Image yang saya design adalah hanya untuk kegunaan perkara-perkara yang berkaitan dengan blog sahaja!
10.    Anda tidak dibenarkan sama sekali melakukan sebarang perubahan pada design tanpa sebarang kebenaran daripada saya dan membuang kredit copyright [yang berada dibahagian bawah template] kepada saya.
11.    Tiada sebarang bahagian daripada design saya dijual atau digunakan untuk tujuan yang berkenaan tanpa kebenaran saya.
12.   Setiap template yang didesign adalah hanya untuk kegunaan satu URL blog sahaja. Jika anda ingin menggunakan untuk URL blog yang lain. Sila inform kepada saya untuk proses install. Charge akan dikenakan untuk setiap URL yang di install.
Proses Install
1.    Saya akan install template anda selepas 1 hari anda melakukan perkara di bawah:
a)    Invite saya sebagai admin blog anda mengikut TUTORIAL INI.
b)    Email kepada saya kod Nuffnang [jika anda menjadi ahli nuffnang]- Terdapat 3 section dan setiap section ada 2 kod. Jadi totalnya 6 kod.
c)    Email juga id/email dan password untuk login shoutmix/cbox/msjbox/lain-lain bentuk Shoutbox yang ada di blog anda.
d)    Pastikan anda melakukan semua back up terhadap semua isi kandungan blog, template sekarang dan semua widget-widget yang ada di blog anda.

Refunds
1.    Apabila anda sudah melakukan pembayaran, anda TIDAK DIBENARKAN untuk membuat sebarang refund/cancel order. Jika anda membuat refund/ cancel order juga, Duit anda tidak akan dipulangkan.
2.     Please be SERIOUS sebelum membuat order  apabila kerja-kerja mendesign dilakukan there is NO TURNING BACK.

Follow-Up
1.    Jika anda inginkan sebarang service untuk match dengan blog anda sila maklumkan terlebih awal. Contohnya twitter background dan sebagainya. Proses perbincangan dilakukan untuk penambahan harga.
2. Setiap template yang saya design adalah "best view" guna browser Mozilla Firefox (highly recomended), Google Chrome, dan IE version 8 dan ke atas, anda boleh upgrade]

Atas Dasar Prihatin
My Khalis sekarang ini agak lasak... jadi waktu siang saya sangat terhad. Kerja2 mendesign akan dilakukan pada waktu malam... Harap semua customer yang bakal order faham dengan ibu yang baru beranak satu ini... =)
Saya Hanya boleh design ketika anak saya tidur atau pun ketika babanya ada dirumah... tapi saya akan design template yang anda tempah dalam masa yang minta... InsyaAllah...

Untuk Menempah sila rujuk CARA-CARA MENEMPAH.
Copyright © 2010-2012 Whitey Mommy Design. All rights reserved
My artwork and design are copyrighted.
Kindly contact me at whiteymommy@yahoo.com for pricing.
You are not allowed to take any of my artwork and design without my permission!